Nimble

  1. Home
  2. Docs
  3. Nimble
  4. Gespreksbeheer
  5. Starten, aannemen en verbreken van gesprekken.

Starten, aannemen en verbreken van gesprekken.


Het starten van een gesprek:
Een gesprek starten kan op twee verschillende manieren in Nimble:
 – Via de dailer
 – Via openstaande vensters

Een gesprek starten via de dailer:

Om een gesprek te starten via de dailer kunt u de naam of het telefoonnummer van de persoon of entiteit waarmee u wilt spreken invoeren. Klik daarna op de knop “Bellen” die zich in de navigatiebalk bevindt om het gesprek te starten.

 

Nimble zal een CallPanel weergeven met daarin de melding “Verbinding opbouwen”. Wanneer het gesprek is aangenomen, zal het CallPanel “Verbonden” aangeven zoals in het voorbeeld hierboven.

 

 

Een gesprek starten via een openstaand venster:

Een andere eenvoudige manier om een gesprek te starten is door gebruik te maken van de dubbelklikfunctie in Nimble.. In veel van de venster die u open heeft staan is het mogelijk om door middel van een dubbelklik de persoon te bellen. 


Ook in dit scenario zal er een CallPanel getoond worden net zoals wanneer er een gesprek via de dailer wordt gestart.

 

Houd er rekening mee dat als de optie “Vraag om bevestiging voor het bellen” is ingeschakeld in uw Nimble-instellingen, het systeem om bevestiging zal vragen voordat het daadwerkelijk begint te bellen.

Indien u nog een actief gesprek heeft, kunt u dan kiezen wat u met het huidige gesprek wilt doen voordat u het nieuwe gesprek start.



Het aannemen van een gesprek:


Wanneer een gesprek wordt aangeboden aan de agent, verschijnt aan de linkerkant van het scherm in een balk een blok welke we een “CallPanel” noemen.
In dit CallPanel ziet u belangrijke informatie zoals het telefoonnummer van het gesprek, de gespreksstatus (bijvoorbeeld “Inkomend gesprek” voor inkomende gesprekken) en de herkomst van het gesprek, zoals een callcenter of collega.

In de navigatiebalk zal tevens de knop “Opnemen” actief worden. Wanneer u hier op klikt zal het gesprek aangenomen worden.

Het is ook mogelijk om een gesprek te beantwoorden door middel van een sneltoets. De standaard sneltoets voor het aannemen van een gesprek is ALT + Q maar dit kan aangepast worden in de instellingen van Nimble.



Het verbreken van een gesprek:

In Nimble kunt u een gesprek op twee manieren verbreken:

  • Tijdens een actief gesprek:
    Klik op de “Ophangen” knop in de navigatiebalk bovenaan het scherm.

    Het callpanel zal een grijze kleur aannemen en gedurende een aantal seconden de informatie van het gesprek nog weergeven.
    Deze timeout is in te stellen in de instellingen van Nimble.

    Na de timeout zal het callpanel verdwijnen.
    Ook voor het verbreken van een gesprek kan men een sneltoets gebruiken.
    Standaard is deze gekoppeld aan de toetsen ALT + W, maar kan gewijzigd worden in de instellingen van Nimble. Deze sneltoets combinatie werkt alleen wanneer er een actief gesprek is en kan niet uitgevoerd worden op gesprekken die in de wacht staan.


  • Als een gesprek in de wacht staat:
    Klik op “Ophangen” in het CallPanel van het betreffende gesprek. Ook hier zal het callpabel een grijze kleur aannemen net zoals in de situatie waarbij het actieve gesprek beeindigd wordt.

    Tevens zal het callpanel na de geconfigureerde timeout verdwijnen.










Was this article helpful to you? Yes No

How can we help?