Nimble

  1. Home
  2. Docs
  3. Nimble
  4. Plugins en Integratie
  5. Installatie, configuratie en beheer van plugins.

Installatie, configuratie en beheer van plugins.

Plugins worden op verschillende manieren meegeleverd en geïnstalleerd in Nimble, afhankelijk van het type installatie (MSI of ClickOnce). Dit beïnvloedt ook hoe updates voor plugins worden behandeld. Hier volgt een overzicht van de installatie- en updateprocessen voor plugins in Nimble:

1. MSI Installatie:
Tijdens een MSI-installatie worden alle plugins geïnstalleerd in een specifieke submap van de Nimble-installatiemap.
Het Insight-platform identificeert welke plugins moeten worden geladen tijdens het opstarten van Nimble.

2. ClickOnce Installatie:
Bij een ClickOnce-installatie worden plugins gedownload op het moment dat Nimble wordt geladen.
Afhankelijk van de internetsnelheid kan dit proces de opstarttijd van Nimble beïnvloeden.

Deze installatiemethode zorgt voor een flexibele benadering omdat de nieuwste versie van een plugin direct kan worden gedownload en gebruikt, zelfs als Nimble zelf niet is bijgewerkt naar een nieuwe versie.

De configuratie van een plugin zal voornamelijk via het Insight Admin portal gedaan worden. Hier wordt de configuratie gemaakt die vervolgens gedownload wordt naar Nimble voor gebruik. 

De configuratie parameters zijn verschillend voor iedere plugin. Raadpleeg de documentatie voor het aanmaken en beheren van “Connectors” binnen de Insight Admin Portal.

In sommige gevallen is er ook een lokale configuratie nodig omdat er gegevens nodig zijn van de agent in plaats van gegevens die voor de gehele organisatie gelden. Denk hierbij aan een persoonsgebonden gebruikersnaam en wachtwoord.

Was this article helpful to you? Yes No

How can we help?