Nimble

  1. Home
  2. Docs
  3. Nimble
  4. Gespreksbeheer
  5. Gebruik van DNIS voor specifieke oproepen.

Gebruik van DNIS voor specifieke oproepen.

DNIS staat voor “Dialed Number Identification Service.” Het is een technologie die wordt gebruikt in telecommunicatie om het telefoonnummer te identificeren dat door de beller is gekozen.

Bij uitgaande gesprekken in een callcenter verwijst DNIS naar het specifieke telefoonnummer dat door het callcenter wordt gebruikt om uit te bellen. Het helpt bij het identificeren van het oorsprongsnummer van het gesprek voor rapportage en trackingdoeleinden.

Normaliter wordt dit eenmalig ingesteld via het tabblad “Callcenter” (zie ).
Het is echter ook mogelijk om een uitgaand DNIS nummer te kiezen bij elk uitgaand gesprek.

Deze functionaliteit kan beheerd worden vanuit de instellingen van Nimble.

Stappen voor het kiezen van het Uitgaande Nummer bij ieder uitgaand gesprek:

  1. Open Instellingen:
    Navigeer naar het tabblad “Instellingen” en klik op de knop “Applicatie”

  2. Selecteer Callcenter en Algemeen:
    Binnen de instellingen, zoek en selecteer “Callcenter” en daarna “Algemeen”.

  3. Activeer DNIS Callcenter Bellen:
    Binnen de algemene callcenter-instellingen vindt u de optie “Schakel DNIS Callcenter Bellen In”. Vink deze optie aan om de DNIS-dialogen voor uitgaande nummers in te schakelen. 

  4. Start het Uitgaande Gesprek:
    Voltooi het proces door het uitgaande gesprek te starten zoals gebruikelijk.
    Kies het gewenste DNIS-nummer uit de dialoog die verschijnt. Dit nummer zal samen met het uitgaande nummer worden gebruikt.

 

 

 

 

Was this article helpful to you? Yes No

How can we help?